KLANTTEVREDENHEID

Wist u dat 35% van uw tevreden klanten continu shopt bij uw concurrent!

Het behoud van bestaande klanten is belangrijk, vooral in deze tijden. U wilt toch ook tevreden klanten, ambassadeurs die u aanbevelen bij nieuwe klanten?

Waarom gaat een klant bij u weg?
Onderzoek naar de redenen waarom Smileysiemand van leverancier verandert toont het volgende aan:

  • 3% koopt producten helemaal niet meer
  • 5% ontwikkelt relaties met andere leveranciers
  • 9% vindt prijs te hoog
  • 16% is ontevreden over kwaliteit van het product
  • 68% loopt weg door een klantonvriendelijke houding van de leverancier

Wat vinden uw klanten van uw dienstverlening?  Neem de proef op de som!

EINDEJAARSAANBIEDING

Onze eindejaarsaanbieding bestaat dit jaar uit:

  • Een online klanttevredenheidsonderzoek.
  • De ultieme NPS (Net Promoter Score) vraag wordt toegepast.
  • Wat gaat er goed en wat kan er beter?
  • Uw klanten geven concrete feedback.
  • Inclusief rapportage.

De totaalprijs van deze eindejaarsaanbieding is € 1795,- ex.btw.Eindejaarsaanbieding

De eindejaarsaanbieding is geldig tot 1 januari 2015.

Wilt u geheel vrijblijvend een afspraak over de eindejaarsaanbieding, laat dan hier uw gegevens achter.

OPINIONMETER

OSP Opleidingen is partner van Opinionmeter Benelux BV.

Opinionmeter International is ruim 40 jaar actief op het gebied van onderzoek en is de meest toonaangevende provider van mobiele markt onderzoek tools op dit moment.

NET PROMOTER SCORE (NPS)

Het succes van organisaties wordt bepaald door de verhalen die klanten aan elkaar vertellen over hun ervaring met een organisatie

De ultieme klantvraag, is volgens marketingexpert Fred Reichheld: “zou u onze organisatie aanbevelen?’. De NPS is een eenvoudig strategisch meetinstrument dat internationaal in veel bedrijven met succes wordt toegepast.

Reichhelds theorie gaat over bedrijven en de invloed van klantervaringen op het uiteindelijke succes. En die ervaringen kunnen zowel negatief als positief zijn. Het sociale fenomeen van het delen van ervaringen kan het verschil maken tussen slagen en falen voor uw bedrijf. Juist daarom moet u de ultieme vraag stellen: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen bij een vriend of een collega?’

Het antwoord wordt gemeten op een schaal van 0 tot 10. Mensen die het heel waarschijnlijk achten dat ze u aanbevelen en een 9 of 10 scoren, zijn uw ‘promotors’. Mensen die een 6 of lager scoren, NPSnoemt Reichheld ‘criticasters’. Er tussenin zitten de ‘neutralen of passief tevredenen’. Voor de berekening van de Net Promoter Score trekt u het percentage criticasters af van het percentage promotors.

Lees meer in de factsheet: NET PROMOTERS SCORE UITGELEGD

Wilt u geheel vrijblijvend een afspraak over de eindejaarsaanbieding, laat dan hier uw gegevens achter.