Informatie aanvragen | Inschrijven | ![]() |
Training voor telefonistes receptionistes
OSPosofie
Als telefoniste krijgt u nooit een tweede kans om voor uw bedrijf een eerste indruk te maken. U moet direct een positief en vertrouwenwekkend beeld van uw organisatie overbrengen. De laatste jaren is men steeds meer de nadruk gaan leggen op klantgerichtheid en in- en externe communicatie. Dit heeft ook invloed op het denken over de rol van de telefoniste/receptioniste. Dit geldt natuurlijk in marktgerichte organisaties, maar ook steeds meer voor de non-profitsector, de overheid en privatiserende bedrijven.
Doel
U als telefoniste/receptioniste nog bewuster maken van uw taak als gastvrouw/heer van uw onderneming. U bent veelal het visitekaartje van uw onderneming en nog meer dan dat: het eerste aanspreekpunt Dit biedt u de mogelijkheid om klanten voor u en uw onderneming ‘te winnen’. Veel telefonistes/receptionistes zijn na deze opleiding verbaasd over de talrijke mogelijkheden die hun, en dus ook uw functie, biedt. Het gevolg van de uitbreiding van mogelijkheden is dat u, bijna zeker, nog meer plezier in uw werk gaat krijgen, hetgeen uw klant direct merkt.
Doelgroep
De telefoniste/receptioniste die zich bewust is of wil worden van haar/zijn belangrijke rol in de communicatie van uw bedrijf met klanten en relaties. Deze training is vooral van belang als u nog effectiever, correcter en klantgerichter wilt gaan werken. U kunt de vaardigheden voor uw functie leren als u pas bent begonnen, maar ook een ervaren telefoniste/receptioniste kan baat hebben bij de training doordat ervaringen getoetst kunnen worden aan nieuwe technieken en inzichten. Deze training is geschikt voor telefonistes receptionistes uit zowel profit- als non-profitorganisatie.
Aanpak
Intake
Voor deze training zal een telefonische intake worden gehouden om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de persoonlijke leerdoelen van de medewerker.
Methode
Aan het begin van de training worden de knelpunten uit uw dagelijkse praktijk geïnventariseerd. Gedurende de rest van de dag worden deze, waar mogelijk, opgelost via toelichtingen vanuit theoretische invalshoeken, aangevuld met ervaringen van de trainer. Er wordt in tweetallen geoefend met het voeren van gesprekken. Adviezen, tips, case behandeling en uitwisseling van ervaringen vullen het programma aan.
Inhoud
- De rol van de telefoniste/receptioniste
- Gesprekstechnieken
- Omgaan met weerstanden
- Commerciële aspecten van de telefoniste functie: optreden, uiterlijk en de overzichtelijkheid van de werkplek
Werkvormen
- Praktijksimulaties voor de camera, deze praktijksimulaties worden vooraf door de medewerkers zelf aangedragen
- Rollenspelen voor de camera
- Maken van groepsopdrachten
- Maken van individuele opdrachten
- Maken van huiswerkopdrachten
Inschrijfkosten
€ 499,00 (exclusief BTW) per persoon.
Duur van de training
1 dag.
Locatie
Deze training wordt in Zoetermeer of op locatie gegeven.
Inschrijven
Graag reserveert één van onze medewerkers een plek in deze training voor uzelf of één van uw collega’s / medewerkers. U kunt ons bereiken via onderstaand adres of telefoonnummer. Uiteraard kunt u ook het inschrijfformulier invullen.
Contactgegevens
OSP Opleidingen B.V.
Postbus 145
2665 ZJ Bleiswijk
Tel: 079 36 16 116
Incompany
Uiteraard is het mogelijk om dit programma af te stemmen op de specifieke behoeften van uw organisatie en als een incompany te organiseren. Hiervoor maken wij graag een afspraak met u.