Communicatie

Het belangrijkste in communicatie is te horen wat niet gezegd wordt”

Bij het communiceren tussen een of meer mensen wordt informatie overgedragen. In de communicatietheorie noemt men deze informatie de boodschap. De persoon die de boodschap aan een ander overdraagt wordt de zender genoemd en degene die de boodschap ontvangt wordt de ontvanger genoemd. Bij communicatie is er sprake van tweerichting verkeer. Het is namelijk niet mogelijk om niet te reageren. Als u niets zegt, laat u altijd iets blijken via lichaamstaal. Communicatie kan bewust maar ook onbewust plaatsvinden.

Wie namens een organisatie met anderen communiceert, bepaalt voor een groot deel het imago van de organisatie, zowel intern en extern. De communicatietrainingen van OSP Opleidingen verbeteren de kwaliteit van de onderlinge communicatie. Dit heeft tot gevolg dat u meer plezier krijgt in uw werk, wat weer een positieve uitstraling heeft op uw collega’s en klanten. Als u in staat bent op de juiste manier te communiceren, zorgt u ervoor dat u uw gesprekspartners in beweging brengt.

Wij bieden momenteel de volgende trainingen aan:

Actief omgaan met klachten en slecht nieuws gesprekken
Effectief gebruik van non-verbale communicatie
Resultaatgericht en boeiend presenteren
Training voor telefonistes receptionistes