Informatie aanvragen | Inschrijven | ![]() |
Persoonlijke verkoop
OSPosofie
Er wordt wel beweerd dat verkopen een gave is. Je hebt het of je hebt het niet. U kent het wel. Onze ervaring leert dat dit niet juist is. Eigenlijk zijn we allemaal verkopers, alleen realiseren we ons dat niet altijd en plaatsen we het ook niet altijd in een zakelijke context. Het is een vak dat u kunt leren en tijdens deze training zullen wij u dit bewijzen. Er wordt een solide basis gelegd voor uw succesvolle carrière als verkoper. U leert hoe u, gesteund door een optimale voorbereiding, contacten kunt leggen, onderhouden en uitbouwen. U leert ook hoe u optimaal profijt kunt verkrijgen uit deze contacten en toch commercieel ethisch verantwoord bezig kunt zijn door klantgerichte oplossingen aan te bieden die zijn geformuleerd op basis van hun werkelijke behoefte. Als deelnemer heeft u een actieve inbreng in de training door deel te nemen aan de praktijk-simulaties, discussies en oefeningen. Echte interesse voor prospect en klant hoort bij iedere onderneming voorop te staan en is daarom het uitgangspunt van onze training.
Doel
Het doel is een solide basis te leggen voor uw carrière als verkoper. U leert omzetkansen creëren en vergroten door het leren leggen en benutten van contacten met (potentiële) klanten.
Doelgroep
Een ieder die het belang van commercie onderkent en daarin voor zichzelf en het bedrijf optimaal wil presteren.
Aanpak
Intake
Voor deze training wordt een zowel met de leidinggevende als met de deelnemers een telefonische intake gehouden. Op verzoek is het mogelijk om een persoonlijke intake te houden. De focus tijdens dit gesprek ligt op de werksituatie en de leerwensen van de medewerkers.
Inhoud
Communicatie:
- Het stellen van vragen
- Luistervaardigheden
- De klant centraal stellen
- Concreet taalgebruik
- Zoveel mogelijk zintuigen aanspreken
- Non-verbale communicatie
Gespreksstructuur:
- Voorbereiding
- De opening
- Behoeftebepaling
- Argumenteren
- Omgaan met tegenwerpingen
- Afsluittechnieken
Werkwijze
De werkwijze tijdens de training is vooral heel praktisch, zodat wat geleerd wordt direct toegepast kan worden in de dagelijkse praktijk. Er is gekozen voor verschillende werkvormen. Dit zorgt ervoor dat de medewerkers vanuit verschillende invalshoeken inzichten aangereikt krijgen. De medewerkers leren niet alleen over zichzelf, maar vooral ook van elkaar. De volgende werkvormen worden gebruikt:
- Praktijksimulaties voor de camera
- Rollenspelen voor de camera
- Groepsopdrachten
- Individuele opdrachten
- Huiswerkopdrachten
Inschrijfkosten
€ 995,00 (exclusief BTW) per persoon. Dit bedrag is inclusief lunch, koffie, thee en een naslagwerk.
Duur van de training
2 dagen (met een tussenliggende periode van twee weken).
Locatie
Deze training wordt in Zoetermeer of op locatie gegeven.
Inschrijven
Graag reserveert één van onze medewerkers een plek in deze training voor uzelf of één van uw collega’s/medewerkers. U kunt ons bereiken via het volgende adres of telefoonnummer.
Contactgegevens
OSP Opleidingen B.V.
Postbus 145
2665 ZJ Bleiswijk
079 36 16 116
Incompany
Uiteraard is het mogelijk om dit programma af te stemmen op de specifieke behoeften van uw organisatie en als een incompany te organiseren. Hiervoor maken wij graag een afspraak met u.