Informatie aanvragen Inschrijven

Klantgericht denken en handelen in al uw contacten

OSPosofie

In deze tijd staat het klantgericht denken en handelen centraal. Iedere onderneming krijgt ermee te maken. Dit kan zijn omdat de klant mondiger is geworden, omdat de concurrent het doet, of gewoon omdat u als manager hebt begrepen dat: “Klantentevredenheid op lange termijn zorgt voor winst en omzet en niet omgekeerd”. Deze commerciële waarheid vergt klantgericht denken en handelen van al uw medewerkers. De training verschaft een inzicht in de eigen denkwijze en de denkwijze van uw klant. Tevens leren uw medewerkers in deze cursus dat klantgerichtheid tot doel heeft de doelstellingen van uw onderneming te realiseren. Het betekent voor uw medewerkers niet dat zij alles moeten doen wat een klant vraagt. Het werken in een klantgerichte organisatie verlangt van al uw medewerkers dat zij oog en oor hebben voor de wensen van uw klanten en dat zij deze wensen daar waar mogelijk kunnen vertalen in mogelijkheden voor uw eigen organisatie. Dit wordt in deze training volledig en op praktische wijze belicht. Het resultaat van deze training is dan ook direct na de training merkbaar. Uw klant zal ervaren dat hij binnen uw organisatie belangrijk is, dat zijn opdrachten door uw organisatie op prijs worden gesteld en dat u hoopt nog vele jaren met uw klant te mogen samenwerken.

Doel

Na afloop van de training weet uw medewerker:

  • Wat klantgerichtheid is
  • Dat klantgerichtheid een middel is om de ondernemingsdoelstelling te bereiken
  • Wie er allemaal klant zijn
  • Hoe hij naar de klant moet luisteren om te weten te komen wat hij wil
  • Welke aspecten uw klantgerichtheid kunnen verbeteren
  • Hoe hij klantgericht moet telefoneren
  • Hoe hij een persoonlijk plan tot verbetering opstelt

Doelgroep

Iedere medewerker die direct contact met klanten heeft.

Aanpak

Intake

Voor deze training zal een telefonische intake worden gehouden om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de persoonlijke leerdoelen van de medewerker.

Methode

Deze training is geheel afgestemd op de dagelijkse praktijk van uw medewerkers en vereist van de deelnemers dan ook een grote participatie. Veel onderwerpen zullen worden behandeld door middel van discussies en rollenspellen. Hierbij krijgen zij persoonlijke handvatten aangereikt, aan de hand hiervan kunnen zij zich verder ontwikkelen in de praktijk.

Inhoud

  • U bent onze klant
  • Teveel klantgerichtheid kan ook
  • Verschillende vormen van klantgerichte communicatie
  • De interne klant
  • De externe klant
  • Ontwikkelen van normen voor klantgericht handelen
  • Klantgericht denken leidt eenvoudiger tot orders
  • Inventariseren van mogelijkheden tot verbetering voor klantgericht handelen

Werkvormen

  • Praktijksimulaties voor de camera, deze praktijksimulaties worden vooraf door de medewerkers zelf aangedragen
  • Rollenspelen voor de camera
  • Maken van groepsopdrachten
  • Maken van individuele opdrachten
  • Maken van huiswerkopdrachten

Inschrijfkosten

€ 995,00 (exclusief BTW) per persoon. Dit bedrag is inclusief lunch, koffie, thee en een naslagwerk.

Duur van de training

2 dagen

Locatie

Deze training wordt in Zoetermeer of op locatie gegeven.

Inschrijven

Graag reserveert één van onze medewerkers een plek in deze training voor uzelf of één van uw collega’s/medewerkers. U kunt ons bereiken via het volgende adres of telefoonnummer.

Contactgegevens

OSP Opleidingen B.V.
Postbus 145
2665 ZJ Bleiswijk
Tel: 079 36 16 116

Incompany

Uiteraard is het mogelijk om dit programma af te stemmen op de specifieke behoeften van uw organisatie en als een incompany te organiseren. Hiervoor maken wij graag een afspraak met u.